about

A fiercely independent
agency

Founded in 2003, we now act as a group of experienced communication and media professionals who advise and support national and international companies and organizations in all matters relating to communication and project development. 

WHO WE ARE

Born communicators.
For excellent results.

Some call us a PR agency, others call us management consultants, a digital agency or content producers. We avoid such categorizations because we are something of everything and a lot more. But what really counts is the right content in the right channel at the right time.

We encourage our customers
to demand new ideas and creativity.

We meet the current challenges at the interface between reputation and balance sheet. We respect and live culture and values - humanity, cooperation, commitment, reliability and courage. Every day we are inspired by our customers who entrust us with their business and their projects. 

Gabriele Brandner

Managing director

The media and communication expert brings more than 25 years of experience as a writer, editor, director and PR consultant. In 2003, Brandner founded match pr agency, which from the start had both national and international companies and well-known brands among its customers. Brandner's main competencies lie in strategic consulting; she is currently developing new structures for the corporate newsroom trend. Brandner holds numerous lectures and courses on the topics of communication controlling, strategic communication planning and reputation management, among others at the University of Vienna, the Danube University Krems, the FH Wieselburg and the FH Vienna.

Dr. Alexander Vogel

Managing director

Alexander Vogel has more than 25 years of management experience in media, advertising agencies, software, multimedia / web companies and the art gallery business. Among other things, he was CEO of a large TV network with partner CNN with more than 1,000 employees in Eastern Europe. Before that, he worked in management and operations in Austria's largest banking network. As a consultant, Alexander Vogel advised clients from the financial sector, IT, retail, lifestyle and many other industries and was also successful in the restructuring business. In addition to organizing sponsoring / advertising budgets of over € 30 million, he managed more than ten successful product and service launches (p2, MEGACARD, FastCast etc.).

Kommunikation liegt Silvia im Blut. Egal ob zum Berufsstart, zu dem sie bereits 1981 die Gäste an der Rezeption vom Luxushotel Bristol mit ihrem offenen Lachen und unwiderstehlichem Charme begrüßte oder mit dem offiziellen Berufsende als Messeleiterin. Dazwischen lagen Vertriebsleitungen bei den Vorgängerfirmen von café+co und bei Ankerbrot sowie die Marketingleitung Retail bei Denzel und bei Reed Exhibitions.

Ihre Passion galt und gilt dem Text, der Menschen mitreißt und motiviert und dem vollen Ausschöpfen des Potenzials der verschiedenen Kommunikationswege. Dabei hat sie die digitalen Möglichkeiten besonders schätzen und lieben gelernt.

Peter Harrer ist ein Marketing- und Vertriebsspezialist.

Mit über 25 Jahren Erfahrung in Marketing, Verkauf und Beratung, speziell im FMCG-Bereich, kennt Peter Harrer jeden Finesse der Kommunikation.

Er ist auch temporär in Unternehmen tätig, um Projekte marktreif umzusetzen und betriebsintern zu implementieren. In den letzten Jahren kümmert er sich verstärkt um den E-Commerce und Online Bereich. 

Angelika Marschall Portrait2

Angelika Marschall ist in Bielefeld geboren und seit 1994 als freischaffende Malerin tätig. Seit 1996 hat sie Ausstellungen im In- und Ausland und ist Gründungsmitglied der Bonner Künstlergruppe „seven” und von KLIO – zeitgenössische und historische Kunst e.v.Linz/ Rhein. In ihrem künstlerischen Schaffen widmet sie sich immer wieder geschichtlichen Themen. So zählen “Hexenverfolgung” oder mit “Maikäfer flieg” – die Bedeutung der Mutter-Kind-Beziehung in Zeiten von Krieg, Flucht und Migration – zu den Schwerpunkten.

Bereits in Deutschland hat sie auch Ausstellungen anderer KünstlerInnen betreut und als Kuratorin, Kunstberaterin, -projektierung und -vermittlerin sowie Mentorin gearbeitet. Seit Oktober 2023 ist sie als profunde Kuratorin bei match art gallery im Einsatz.

Günter Pachschwöll ist seit 20 Jahren davon fasziniert, besondere Momente bildlich festzuhalten. Aus der Leidenschaft wurde Berufung: 2009 gründete er seine Full Service Filmagentur mediaart Filmproduktion. Daneben absolvierte er das Studium Film und Animation des international renommierten Mediencampus SAE in Wien. Neben seiner Leidenschaft, dem Filmen, ist Günter fasziniert vom Segeln: Mit dem Blick auf den Horizont hält er Stimmungen von Sonne, Wind und Sturm in bewegten Bildern für Segelkund*innen fest. In der match group leitet er den gesamten Film- und Video-Bereich und setzt alle audiovisuellen Projekte um.

interested in working with us?

get in touch